باخوردن این خوراکی ها 10 سال بیشتر عمر کنید
نوشته شده توسط : مرتضی

رژیم غذایی سالم، سنگ بنای زندگی بسیاری از افراد است.البته رژیم غذایی به مفهوم محدودیت در خوردن نیست،بلکه درست خوردن و به اندازه خوردن مقصود است.

به گزارش زلال نیوز ، سیاری از پزشکان معتقدند نحوه صحیح غذاخوردن تا 10 سال می تواند به عمرتان بیافزاید.پس اگر دوست دارید که حداقل 10 سال بیشتر عمر کنید، از همین امروز تصمیم بگیرید تا شیوه خورد و خوراکتان را تغییر داده و مواد غذایی سالم بخورید.

از دید بسیاری از انسانها،تمامی سبزیجات و میوه ها و لبنیات سالم بوده و خوردن آنها محدودیتی ندارد.اما باید گفت در اصول سلامت،به اندازه خوردن حرف اول را می زند.درست است که مواد غذایی که منشأ طبیعی دارند بسیار مفیدند،اما آنها را نیز باید به اندازه خورد.

در این میان سه ماده غذایی معجزه گر هستند که متخصصین تغذیه و گوارش اعتقاد دارند که مصرف آنها به هر نحوی مؤثر بوده و برای هرسنی با هر شرایط بدنی برای آقایان نه تنها مفید که می توان گفت ضروری است.البته شاید درستنباشد که آنرا محدود به مردان کرده و بانوان را از خوردنش بر حذر ذاریم،اما این سه ماده غذایی از بروز بیماری های مخصوص مردان به طرز شگفت آوری جلوگیری می کند.

این سه ماده غذایی عبارتند از:

 

1.کلم بروکلی
کلم بروکلی - همراه با سبزیجات چلیپاءی دیگر مانند کلم و جوانه - حاوی ضد سرطان قوی شیمیایی( sulphoraphane) هستند که محققان به تازگی متوجه آن شده اند.مصرف این دسته سبزیجات خصوصا کلم بروکلی، خطر ابتلا به سرطان مثانه (سرطان شایع تر مردان نسبت به زنان )، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ را در مردان به شدت کاهش می دهد.



 

2.گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یکی از بهترین superfoodها و میوه محبوبی است که دارای منافع زیادی برای مردان است. مطالعات نشان داده اند که ممکن است لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد، کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، علت عمده مرگ و میر در مردان است. تحقیقات همچنین نشان داده است که مردانی که اغلب خوردن غذاهای غنی از لیکوپن، به شدت خطر ابتلا سرطان پروستات را کاهش داده است.




 

 

3.موز
میوه موز یکی از منابع مهم برای کسب سریع انرژی است که سرشار از پتاسیم مورد نیاز عصب های تنظیم کننده ضربان قلب، و به ویژه فشار خون است. غذاهایی که از حیث پتاسیم و منیزیم (که این ماده نیز در موز وجود دارد) غنی هستند موجب کاهش ریسک حمله قلبی می شود.تأثیر این ماده غذایی بر مردان بیشتر می باشد

موز همچنین به عنوان منبع غنی ویتامین «ب-۶» به تقویت سیستم ایمنی بدن، تشکیل سلول های قرمز خون، تقویت عملکرد سیستم عصبی و کمک به متابولیزم پروتئین بدن می پردازد. بدین ترتیب روزانه از خوردن یک موز با صبحانه و یا همراه با سریال های غلات مخصوص صبحانه و یا قبل از ورزش لذت ببرید





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: